۷ پروژه گردشگری در آذربایجان غربی افتتاح شد

به‌مناسبت هفته گردشگری با حضور برخط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هفت پروژه در آذربایجان غربی به‌ بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث آریا، مرتضی صفری در این مراسم ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان اظهار کرد: آذربایجان غربی مصداق واقعی وحدت اقوام و ادیان است که حضور داریاووش عزیزیان کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه در مراسم امروز مهر تائیدی بر این امر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح‌ها برابر با دو هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بوده و با بهره‌برداری از آنها برای ۷۵ نفر اشتغال ایجاد می‌شود، افتتاح یک هتل، یک اقامتگاه سنتی و یک سفره‌خانه سنتی، یک واحد بوم‌گردی در خوی، مجتمع آب‌گرم ایستی‌سو چالدران، یک مرکز تفریحی و سرگرمی و یک هتل در مهاباد از جمله این طرح‌ها هستند.

او در دو ماه گذشته میزان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های افتتاحی استان یک هزار میلیارد تومان بوده که در سفر تیر ماه وزیر سابق وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با افتتاح تعدادی از طرح‌ها، ۲۲۱ تخت اقامتی، با افتتاح طرح‌های هفته دولت ۱۴۸ تخت اقامتی و با افتتاح پروژه‌های امروز ۱۲۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی استان افزوده شده است. 

صفری با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۸ پروژه در سطح استان در حال اجرا است، ادامه داد: هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در این طرح‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700571
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha